Lift me… lift me from the ground


Denne gangen må det være på norsk. Her skriver jeg kun på spansk, men akkurat denne post må nok være på norsk.

På vei til jobb i morges, nesten rett før en lang tunnel, begynte denne sangen. Det er lenge siden jeg har hørt den. Noen år kanskje? Og at det skjedde på en kald januar morgen gjøre det så spesielt. Volum var høyt, og alt, absolutt alt virket perfekt.

Minner, fine og gode minner: ” Our years, are years well spent, we may never find out where they went…”

Det er faktisk 10 år siden jeg flyttet til Norge 🙂 , det var januar og det var kaldt, veldig kaldt for jeg landet i Oslo, og når vi hadde reist til Bergen etter en eller to dag, så var det ikke så mye jeg kunne gjøre. Min kjæreste (på den tiden) gikk på universitet og jobbet mens jeg var hjemme og gjøre ikke særlig mye. Jeg snakket ikke norsk, jeg kjente ingen, jeg bodde på samme plass jeg bor nå men kjente ikke et eneste sjel. Og så var dette at jeg gråt hver gang jeg måtte vaske huset for jeg savnet hushjelpen min! He he! Bortskjemt “jenten” fra Lima 🙂 .

Jeg husker godt den ene lyse blå genser og en liten fin hvit jakke som jeg brukte mye på den tiden. Og denne sangen! Det var min kjæreste (nå min mann) som viste meg videoen (hvor hans venninne spilte trekkspillet sammen med Ane Brun og Madrugada).

Jeg tror denne sangen har gjort meg vondt helt siden jeg hørte den for første gang. Den har noe som gjør at jeg føler den i hele kroppen min. Og samme effekten hadde den i morges, pluss at volum var på sin maksimalt og at jeg sang…

Hvordan kan noe så vakkert med bare fine minner kan gjøre vondt?

Så, i kveld har Lille og jeg danset til denne sangen, han i armene mine mens jeg sang tett i det lille søte fjeset hans før han skulle legges.

For 10 år siden hadde jeg ikke tenkt en gang at jeg skulle gjøre noe sånt en dag. På samme plass, den samme måned, bare at det gjør vondt på en annen måte.

 

 

 

LEAVE A COMMENT

